Raadslid Erica Blenkers verlaat VVD Hoogeveen

Raadslid Erica Blenkers verlaat de fractie van de VVD Hoogeveen en sluit zich aan bij de fractie van coalitiepartner PvdA. De fractie, steunfractie en het bestuur van de VVD vinden het besluit van Erica Blenkers om uit de fractie te treden en gelijktijdig lid te worden van de PvdA niet te rijmen met de verantwoordelijkheid die de kiezer haar heeft gegeven.

De VVD ziet dit niet anders dan een vertrouwensbreuk, die de onderlinge verhoudingen met de PvdA onder grote druk zet.
Fractievoorzitter Ronald Klok: “Dit voelt alsof iemand vreemdgaat met een goede vriend. In dit geval is die vriend de PvdA, een coalitiepartner en daar moet je op kunnen vertrouwen. De periode die voor ons ligt zal niet makkelijk zijn maar wij gaan doen wat in het belang is van de coalitie want wij voelen ons wél verantwoordelijk om het beste te doen voor Hoogeveen. Dat dit gebeurt valt niet uit te leggen en dat nemen we beide vreemdgangers kwalijk.”

Erica Blenkers heeft om persoonlijke redenen besloten niet verder te willen gaan als raadslid voor de VVD en als lid van de PvdA-fractie verder te gaan in de raad van Hoogeveen. De inwoners die bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen op de VVD hebben gestemd wilden een liberaal Hoogeveen. Dit is niet te rijmen met de overstap van Erica. De VVD stelt het collectieve belang van Hoogeveen voorop, zij haar eigen belang.

Fractie en steunfractie VVD Hoogeveen

Bestuur VVD Drenthe Centraal