Coalitieakkoord en nieuwe wethouders in Hoogeveen

Onder leiding van formateur Harmke Vlieg kiest de coalitie voor een akkoord op hoofdlijnen. De partijen willen hiermee uitvoering gaan geven aan grote opgaven waar Hoogeveen voor staat: wonen, duurzaamheid en zorg & ondersteuning van onze inwoners, vanuit een gezonde financiële basis. De vier partijen willen samen met de gemeenteraad, inwoners, organisaties en ondernemers plannen opstellen en uitvoeren.

Voor het college van burgemeester en wethouders worden de volgende wethouders voorgedragen: Jan Zwiers (Gemeentebelangen), Mark Tuit (PvdA), Roelof Bisschop (VVD), Jeroen Westendorp (ChristenUnie) en Derk Reneman (niet-partij gebonden). De coalitie wil verdergaan op de weg die is ingezet door goede samenwerking tussen de gemeenteraad en het zakencollege; namelijk zorgen voor een stabiele en financieel gezonde gemeente.

Op donderdag 16 juni staat het coalitieakkoord op de agenda van de raadsvergadering en worden de nieuwe wethouders voorgedragen voor benoeming.

Het coalitieakkoord kunt u hieronder lezen.