VVD wil openingsplan voor Hoogeveen

Hoogeveense ondernemers en inwoners moeten profiteren van de versoepelingen van de coronamaatregelen. De Hoogeveense VVD fractie komt donderdag met een voorstel voor een Hoogeveens openingsplan. Ondernemers moeten op een veilige manier weer een vliegende start kunnen maken vanaf 28 april. VVD Raadslid Mark Strolenberg: "We willen dat ondernemers die na een jaar op slot te hebben gezeten, ruimhartig gemeentelijke ondersteuning ontvangen. Het voorstel laat het college van Burgemeester en Wethouders vrij om het openingsplan samen met ondernemers te gaan ontwikkelen. De gemeente Hoogeveen heeft vanuit het Rijk 480.000 euro ontvangen speciaal voor Corona, er moet worden bekeken hoeveel hiervan wordt benut voor het stimuleren van de lokale economie, werkgelegenheid en helpen van ondernemers".

De gemeente biedt op dit moment al ondersteuning aan ondernemers, maar de VVD wil een stap verder gaan. Suggesties voor het plan variëren van meer ruimte voor terrassen , kwijtschelden van precariobelasting, sneller afhandelen van vergunningen, een ‘koop-lokaal’ campagne tot gratis parkeren in het openingsweekend.