De VVD in Hoogeveen start opnieuw de discussie over koopzondag

Ons raadslid Mark Strolenberg heeft namens de VVD laten weten dat we na de zomer binnen de gemeenteraad weer de discussie op gang willen brengen over de verruiming van de winkelopenstelling op zondag. De insteek is dat het een initiatiefvoorstel wordt met een aantal varianten. We willen met de andere politieke partijen kijken waar mogelijkheden liggen om het huidige beleid rond de koopzondag anders in te vullen. Hiervoor zijn verschillende varianten te bedenken. Die varianten kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op verschillende winkelbranches en -gebieden. Mark heeft laten weten aan Dagblad van het Noorden: “Je zou kunnen besluiten om supermarkten wél en kledingzaken geen mogelijkheden te bieden om op zondag open te zijn. Verder moet je denken aan verschil tussen zondagopening in het centrum en daarbuiten.''

We willen in deze discussie gebruik maken van een denktank vanuit onze eigen gemeente. Nu het college heeft aangegeven niet zelf met een voorstel te komen over verruimde openstelling van winkels op zondag, vinden we dat we als VVD dit toch weer actief moeten oppakken. De oproep vanuit onze achterban is te groot om te negeren.