VVD Drenthe wil Intercity stop in Hoogeveen

Drentse VVD leden hebben maandag tijdens een ledenvergadering ingestemd om Intercity stop in Hoogeveen als speerpunt op te nemen in het Provinciale VVD verkiezingsprogramma.

Op verzoek van de VVD afdeling in Hoogeveen wordt in het programma opgenomen dat er vanuit de provincie wordt gepleit voor een Intercity stop in Hoogeveen zodat daardoor een rechtstreekse verbinding met de Randstad mogelijk wordt.

Afgelopen maand werd de discussie over de status van het station in Hoogeveen nieuw leven ingeblazen na een oproep van staatssecretaris Mansveld. Mansveld opperde dat er een kans ligt, omdat er in Den Haag een discussie loopt over het lange afstandsvervoer naar de Randstad na 2017.  Volgens VVD gemeenteraadslid Mark Strolenberg krijgt de provincie een belangrijke sleutel in handen om hiervoor de komende jaren te lobbyen. Mark: “In het verleden was de VVD op dit punt niet zo eensgezind, vanuit de Hoogeveense fractie zijn we erg blij met de unanieme steun en expliciete opname van de Intercity stop in Hoogeveen. Als Hoogeveen missen we een rechtstreekse verbinding naar het midden en westen van het land. Tijdens de ledenvergadering heb ik duidelijk gemaakt dat het niet alleen in het belang is van Hoogeveners, maar ook zeker voor mensen uit de gemeente De Wolden en Coevorden die van station Hoogeveen gebruiken als opstapplaats voor een treinreis naar bijvoorbeeld de randstad”.

Mark roept andere partijen die meedoen aan de Provinciale Verkiezingen volgend jaar in maart op om ook een zinsnede te wijden aan het station in Hoogeveen.