VVD wil onderzoek naar aanbesteding Activum

De VVD fractie wil een onderzoek naar de gunning van de exploitatie van het sportcafé in Het Activum op het Bentinckspark. De gunning van de horeca exploitatie in het nog te bouwen Activum, ging in december niet naar Volleybalvereniging Olhaco en Atletiekclub HAC'63. De verenigingen beweren dat de aanbestedingsprocedure niet correct is verlopen en stelt dat de gemeente niet integer heeft gehandeld.

Aanstaande donderdag debatteert de gemeenteraad over de aanbesteding. De VVD wil voorstellen om de rekenkamercommissie te vragen om onderzoek te doen naar de gevolgde procedure bij de aanbesteding. De VVD wil weten of de gunningscriteria correct zijn gewogen en of er onpartijdig gehandeld is.

VVD Raadslid Mark Strolenberg: "Voor ons is het moeilijk te beoordelen of het aanbestedingsbeleid goed is uitgevoerd. Gezien de actualiteit van het onderwerp en het maatschappelijke belang willen we de onafhankelijke commissie vragen een quickscan uit te voeren".

De verenigingen hebben zelf nog de mogelijkheid om een rechtszaak aan te spannen. De VVD wil het zover niet laten komen en verwacht met het onderzoek snel en voldoende duidelijkheid te krijgen.