Rekenkamer gaat onderzoek doen naar gunning horeca Activum

In een brief aan de gemeenteraad laat de rekenkamercommissie weten onderzoek te gaan doen naar de gunning van de horecafunctie bij de exploitatie van de nieuwe sportaccommodatie Activum op het Bentinckpark. Dit op verzoek van vijf raadfracties in Hoogeveen.

Het feit dat vijf van de acht raadsfracties een verzoek hebben gedaan speelt in de overweging van de onafhankelijke commissie mee. Ook het feit dat de kwestie heeft geleid tot een hoge actualiteitswaarde en tot maatschappelijke discussie heeft in de overweging op te gaan onderzoeken meegespeeld. Daarnaast hebben de volleybalclub Olhaco en de Hoogeveense Atletiek Club HAC’63, na de raadsvergadering ook een verzoek bij de commissie ingediend.

De VVD fractie die vorige week donderdag voorstelde om een onderzoek te laten uitvoeren, reageert positief op het bericht van de commissie. VVD Raadslid Mark Strolenberg: ‘Het is goed dat onderzoek gedaan het is van belang om precies te weten hoe het is gegaan, niet alleen voor de sportclubs maar ook zeker voor de gemeenteraad als controlerend orgaan in de gemeente. Vanwege de complexiteit maar ook om het geheel zorgvuldig te kunnen beoordelen is een objectieve en deskundige kijk op de gang van zaken essentieel’.

De rekenkamercommissie verwacht voor de zomer het onderzoek te hebben uitgevoerd en een rapport aan de gemeenteraad te presenteren.