Minister Schippers bezoekt ziekenhuis Bethesda

Praten over de toekomst van onze zorg tijdens een borrel met de minister. Hoe houden we onze zorg in de toekomst toegankelijk, betaalbaar en van goede kwaliteit? Op woensdagavond 11 maart aanstaande gaat minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op werkbezoek bij het Ziekenhuis Bethesda. Aansluitend zal ze in Biercafé De Majesteit spreken over haar plannen met het Nederlandse zorgstelsel, over het stimuleren van marktwerking en over haar ambities op het gebied van sport. Daarnaast is er ruim de gelegenheid om haar vragen te stellen.

Bezoek aan Ziekenhuis Bethesda
VVD fractievoorzitter Arjan van der Haar heeft de minister uitgenodigd om te praten over de Hoogeveense zorg. Hij bezoekt samen met haar het Ziekenhuis Bethesda en gaat daar in gesprek met het personeel en de directie. Van der Haar: "Op het gebied van gezondheidszorg zijn we tot steeds meer in staat. Heel fijn! Echter dreigen de kosten van de zorg hierdoor zo enorm op te lopen, dat het onbetaalbaar dreigt te worden. We begrijpen dat er dan bezuinigd moet worden, maar dit mag niet ten koste gaan van de toegankelijkheid van de zorg. Drenthe is nu eenmaal niet de Randstad waar zo veel ziekenhuizen staan dat je je inderdaad afvraagt, kan dat allemaal niet wat minder. Het steeds groter maken van ziekenhuizen levert ook tal van nieuwe problemen op zoals veel bureaucratie en artsen die met elkaar overhoop liggen. Dat komt de zorg zeker niet ten goede. Wij zetten ons in om bereikbare en goede zorg in Hoogeveen te behouden". Het Ziekenhuis Bethesda is ook nog eens een belangrijke werkgever in Hoogeveen. De VVD vindt het dan ook van belang dat die werkgelegenheid geborgd blijft in Hoogeveen.

Praat mee over onze zorg tijdens de borrel met de minister
Vanaf 17.15 uur zal minister Schippers aanwezig zijn in Biercafé De Majesteit, Grote Kerkstraat 8 in Hoogeveen. Iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp of de minister een vraag wil stellen over onze zorg is van harte welkom.