VVD wil verandering in detailhandel

Uit marktonderzoeken blijkt dat het winkellandschap snel verandert. In en rond de winkels verwacht de consument inspiratie en beleving. Ook is de vraag naar winkelruimte afgenomen en zal nog verder afnemen. Dit merken we ook in Hoogeveen. Om leegstand in de gemeente Hoogeveen te voorkomen heeft de VVD fractie in Hoogeveen vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders. Vragen over het plan van Minister Henk Kamp van Economische Zaken, MKB-Nederland en Detailhandel Nederland om de detailhandel te versterken.

Hoogeveen staat voor een opgave om leegstand te voorkomen. De VVD wil dat het college de landelijke opgestelde retailagenda oppakt. Drie thema’s staan centraal in deze agenda. De fysieke omgeving van de winkels, de online verkoop en “ruimte voor ondernemerschap”.

Volgens VVD Raadslid Mark Strolenberg dreigt er meer leegstand van winkelpanden. Mark: "Aantrekkelijke winkelcentra zijn van groot belang zijn voor Hoogeveen. Behalve omzet voor onze ondernemers, banen voor hun medewerkers en een ruim en gevarieerd winkelaanbod voor onze inwoners is dit ook zeer belangrijk voor de leefbaarheid van onze gemeente.  Steeds meer winkeliers en winkelketens gaan bankroet of staan op de rand van faillissement.  Om de retail in Hoogeveen te stimuleren wil de VVD dat aansluiting wordt gezocht bij deze Retailagenda. De retailagenda bevat volgens ons voldoende ingrediënten om in Hoogeveen een verbeterslag te maken."