Fietsmerk-actie VVD succes ondanks arctische kou “Kunnen verkiezingen niet in mei?”

Gebroederlijk en gemoedelijk, naast en tussen de andere Hoogeveense Partijen, stond de VVD vanochtend in de arctische kou te flyeren en konden Hoogeveners, naast informatie en een goed gesprek ook hun fiets laten merken zodat deze na diefstal snel kan worden teruggevonden.

© Alexander van Netten

Familie Kikkert kwam speciaal door de barre kou op de actie af; “Of wij VVD gaan stemmen? Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet”, Meneer Kikkert vult zijn vrouw aan terwijl hij een blik werpt op de flyer van Kramer; “Eigenlijk moet bij de actiepunten staan dat de burger centraal staat! Altijd en overal”. Er moet overigens wel even gewacht worden; “De fietsen moeten eerst op ‘kamertemperatuur’ komen, anders hechten de stickers niet goed”, aldus Jacko Wijbinga die belangeloos aan de actie meewerkt.

Een groot deel van de kandidaten staat daadwerkelijk in de Hoofdstraat om het gesprek aan te gaan met de Hoogeveners. Arend Steenbergen is ondanks de kou tevreden; “Het is jammer van de kou, dit weer leent zich niet om rustig en langer een gesprek te voeren. Maar we laten zien dat we er zijn en dat we heel graag naar de kiezer luisteren. Ook na de verkiezingen! “ Lijsttrekker Mark Strolenberg grapt daarop: “Ik zal Mark Rutte eens vragen of de verkiezingen niet in mei of juni kunnen worden gehouden; dan zijn er meer mensen op straat.”