Mix van ervaring en nieuw talent op VVD kandidatenlijst

Hoogeveners kunnen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen kiezen uit een diverse kandidatenlijst bij de VVD. Afgelopen week hebben de VVD leden de lijst vastgesteld. De lijst bevat 31 kandidaten en is een mooie mix van vernieuwing en politieke ervaring.

Na lijsttrekker Mark Strolenberg staat Debbie Bruijn als nieuwkomer op kandidatenlijst, gevolgd door zittend raadslid Arend Steenbergen en Roelof Bisschop. Verder zijn tussen de eerste tien kandidaten veel nieuwe gezichten te vinden: Erica Blenkers, Wilco Kramer, Daphne van der Wilt, Michel Nes en Marc Lichtendonk.  Voormalig fractievoorzitter Arjan van der Haar keert terug en staat op plaats zes. Hennie Jager die begin deze maand heeft aangegeven niet meer beschikbaar te zijn voor een nieuwe periode, heeft als lijstduwer een ereplaats gekregen.

De VVD heeft ervaren dat het deze tijd lastig is om mensen bereid te vinden de lokale politiek in te gaan. Het moet immers naast 'het normale leven' gebeuren. Loyaliteit en energie om zaken aan te pakken moet er dan zijn. VVD Hoogeveen is trots dat er nu een lijst met uitstekende kandidaten ligt, die het liberale geluid kunnen brengen.

Lijsttrekker Mark Strolenberg is zeer content met de vastgestelde lijst: “Ik ben er trots op dat ik deze toplijst mag aanvoeren. Hier staat een team dat bruist van de energie, ideeën en creativiteit. Er is een goede mix gevonden van jong aanstormend talent, in combinatie met ervaring. Dit geeft vertrouwen in de toekomst en garandeert dat de VVD aankomende jaren kan blijven inzetten om Hoogeveen nog mooier en liberaler te maken.”

KANDIDATEN HOOGEVEEN GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN 2018

1 Strolenberg, Mark (Lijsttrekker)

2 Bruijn-van den Berg, Debbie

3 Steenbergen, Arend