Inwoners speciale gast van de gemeenteraad

© Andre Koobs

Twintig Hoogeveners lieten zich tijdens de laatste gemeenteraadsvergadering informeren over de gemeenteraad van Hoogeveen. De Hoogeveners waren via de VVD uitgenodigd voor een “Gast van de Raad” bijeenkomst, met als doel om meer inzicht te krijgen over de werking van de Hoogeveense politiek. Na een broodje, een presentatie en rondleiding door het gemeentehuis konden de aanwezigen live vanuit de publieke tribune getuige zijn van de raadsvergadering.

VVD Fractievoorzitter Mark Strolenberg organiseerde samen met raadsgriffier Alma van Doorn voor de zesde keer deze bijeenkomst. Strolenberg: “De bijeenkomst geeft een aardig inkijkje hoe de politiek werkt in Hoogeveen, veel mensen hebben er geen of zelfs een verkeerd beeld bij. Het werk van een volksvertegenwoordiger gaat ook makkelijker als inwoners weten hoe het werkt, ook actief raadsleden benaderen en weten hoe ze invloed uit kunnen oefenen. Onbekend maakt immers onbemind. Uiteraard is het ook leuk om tijdens de rondleiding zoals ook deze keer het geval, een wethouder en de burgemeester in een eigen werkkamer aan te treffen en te spreken”.

Vanwege de belangstelling is besloten op donderdagavond 20 april een nieuwe bijeenkomst te organiseren. Iedereen die geïnteresseerd is om ook als "Gast van de Raad" uitgenodigd te worden, kan een mail voor meer informatie of aanmelding sturen naar griffie@hoogeveen.nl