Erik Ziengs op Themamiddag over 'Blurring'

Op vrijdag 24 februari a.s. is Erik Ziengs één van de hoofdsprekers op een themabijeenkomst over ‘Blurring’. Dat zijn mengvormen in winkels, waarbij kappers ook koffie verkopen, bakkers ook bier en slagers ook snacks. Is het een vloek of zegen? Daarover gaat de speciale themabijeenkomst die op vrijdagmiddag 24 februari wordt georganiseerd bij Veldman Mode in Hoogeveen..

Opnieuw aan de bel

In veel dorpen en steden vormde de middenstand altijd het kloppend hart. Dit willen we graag zo houden. Veranderingen in de detailhandel vragen veel van ondernemers. Maar ook van politici, bestuurders en investeerders. Hoogeveen heeft met de Koopzondag onlangs een slag gemaakt. Hoogste tijd om de kat opnieuw de bel aan te binden en elkaar te informeren over nieuwe vormen van winkelbeleving.

Prominente Sprekers

Ook Hoogeveen heeft met de Koopzondag onlangs een slag gemaakt. Maar hoe zit het met het nieuwe Binnenstadplan? Hoogste tijd om de kat opnieuw de bel aan te binden. Daarvoor zijn niet de minste sprekers uitgenodigd:

• Erik Ziengs, VVD-Tweede Kamerlid: heeft zowel Ondernemerschap als Recreatie & Toerisme en Minder Regelgeving in portefeuille. En zet zich al jaren in voor nieuwe kansen voor het MKB
  • Hans Kant; beleidsadviseur bij Koninklijke Horeca Nederland(KHN), met 20.000 leden dé branche-organisatie voor horeca-ondernemers in Nederland. Houdt zich voor de horeca onder andere bezig met de onderwerpen alcoholbeleid en Drank-en Horecawet. Hans zal uitleggen hoe de leden van KHN aankijken tegen het fenomeen blurring en of het wenselijk is dat grenzen tussen horeca ( met alcohol) en retail worden versoepeld.
  • Eef Luchies, Manager Concept & Innovatie en verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van winkel - en foodformules, namens MVRO. MVRO werkt voor klanten  als Foot Locker, Coolblue, Hudson’s Bay, Albert Heijn en Domino’s Pizza.
  • Albert-Jan Vos, succesvol horeca-ondernemer Hoogeveen. Hij heeft een eigen visie op dit fenomeen en illustreert dit aan de hand van zijn ontdekkingen in Kopenhagen.

Gratis deelname

Het lijkt een boeiende bijeenkomst te gaan worden. Waarbij vanuit 4 verschillende invalshoeken gekeken gaat worden naar ontwikkelingen in binnensteden in het algemeen. En die van Hoogeveen in het bijzonder. Elk van de 4 inleiders krijgt 15 minuten zijn stelling te poneren. Daarna is het aan de zaal om de discussie aan te gaan. De Themabijeenkomst wordt gehouden bij Veldman Mode. Deelname is gratis.

Vrijdag 24 februari 2017

Van 14.00 tot 16.00 uur