VVD: Burgemeester moet verwachting waarmaken

De VVD fractie wil burgemeester Loohuis om opheldering vragen over de politieke uitspraken tijdens de nieuwjaarstoespraak. Loohuis noemde daarin dat Hoogeveen de weg van voorzichtigheid, middelmaat en zuinigheid moet verlaten om toonaangevend te willen worden.

Hoewel de VVD zich kan vinden in de uitspraken en de ambitie, verbaasd zij zich erover dat het college waar de burgemeester onderdeel van uitmaakt het afgelopen jaar juist het tegengestelde laat zien. Volgens de VVD zijn de woorden niets waard als de daden ontbreken en de praktijk het omgekeerde laat zien.

Afgelopen jaar heeft de VVD samen met de oppositiepartijen gepleit voor een uniek onderwijsconcept in Wolfsbos, dat wegens de investeringskosten niet opgenomen werd in de investeringsplanning. Ook een VVD voorstel voor kunstgrasvelden in de buitendorpen haalde op grond van financiën door het college bakzeil.

VVD fractie: “De uitspraken scheppen verwachtingen, het kan niet bij mooie woorden blijven. Het kan niet zo zijn dat dit voorjaar over de Rondweg in Hollandscheveld gaan praten en dat de investering ver na de verkiezingen wordt gepland. Het college heeft de eerder gedane toezegging al steeds vooruitgeschoven. Het college zou de daad bij het woord moeten voegen, wat ons betreft betekend dat de schop voor de rondweg in Hollandscheveld nog vóór de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar de grond in gaat.”