Roelof Bisschop

Roelof Bisschop

2.     Waar woon je?

Hoogeveen

3.     Wat vind je leuk aan de gemeente Hoogeveen?

Ik ben een getogen Hoogevener. Ik heb ook in andere delen van het land gewoond, maar als je weer in Hoogeveen komt, voelt het als thuiskomen. Het is een belangrijk deel van jezelf. In Hoogeveen ben je gevormd, in Hoogeveen heb je kansen gekregen. Hoogeveen zit gewoon in je. Dat maakt je trots als Hoogevener.

Hoogeveen is leuk om haar Cascade. Hoogeveen is leuk om haar prachtige omgeving. Hoogeveen is leuk omdat we een breed aanbod van onderwijs hebben. Hoogeveen is leuk omdat we de Cascaderun hebben. Hoogeveen is leuk omdat we de Noorderlichtjesparade hebben. Hoogeveen is leuk omdat we oog voor elkaar hebben. Hoogeveen is leuk omdat we ook de voetbalstrijd tussen de rooien en de blauwen hebben. Hoogeveen is leuk omdat we veel goede voorzieningen voor iedereen hebben. Hoogeveen is leuk omdat we een fantastisch theater hebben. Hoogeveen is leuk om nog betaalbaar te wonen. Wat is niet leuk aan Hoogeveen?

4.     Welke portefeuilles heb je?

Economie en financiën

5.     Wat doe je in het dagelijks leven? (werk & hobby’s)

In het dagelijks leven ben ik trotse vader van drie kids en gelukkige partner van Nathasja. Verder werk ik bij Kuiper Verzekeringen in Heerenveen als Manager Back Office & Volmacht.

Mijn hobby’s zijn voetballen, fietsen, golfen en van elkaar genieten als gezin en familie.

6.     Waarom de VVD?

Het liberalisme spreekt me enorm aan. Iedereen moet kunnen zijn, zoals hij of zij wil zijn met respect voor elkaar. VVD is een partij die breed georiënteerd is en is een partij van doeners.

7.     Wat vind je het mooiste citaat en waarom?

You can check out anytime you like, but you can never leave – Don Henley (The Eagles) overal waar je komt laat je indruk achter. Die indruk blijft ook al ben je weg. Dat geldt voor iedereen. Wie of wat je ook bent of wat je geaardheid of geloof ook is.

8.     Wat is het meest bijzondere dat je in je politieke carrière hebt meegemaakt?

Dat Henny Jager in de vorige raadsperiode namens VVD de motie voor de zondagsopenstelling van winkels door de Raad heeft gekregen. Dat was een hele opgave. Prachtig staaltje politiek in combinatie met een eindeloze inzet om het voor elkaar te krijgen. Dat heeft diepe indruk op mij gemaakt als beginnend raadslid. Alle complimenten voor Henny.

9.     Waar krijg je vaak complimenten over?

Oei, dit is moeilijk. Complimenten krijgen is leuk, maar veel leuker

is om ze te geven.