Raadsavond van 28 maart 2022

Het was een bijzondere raadsavond op maandag 28 maart. Niet alleen was het de laatste vergadering met de oude raad in originele bezetting, maar op de valreep werd er ook een motie ingediend door de VVD in samenwerking met het overgrote deel van de overige partijen. Deze motie betrof de tijdelijke verordening winkeltijden. Vanwege de covid maatregelen was deze verordening van kracht, maar omdat alle maatregelen vanaf 23 maart 2022 kwamen te vervallen zou dit inhouden dat per 1 april de verordening winkeltijden ook weer terug gedraaid zou worden naar de oude situatie voor corona. Met het indienen van deze motie wilden we dat de tijdelijke verordening van kracht zou blijven tot juli 2022 en er onderzocht zou gaan worden hoe de winkeltijden op termijn aangepast kunnen worden. Deze motie is met een overduidelijke meerderheid aangenomen.

Verder was het een zeer bijzondere raadsavond. We namen afscheid van de oude raad, om plaats te maken voor de nieuwe. Het betekende daarmee ook het afscheid van een aantal raadsleden welke niet zullen terugkeren in de nieuw bezetting.

Zo namen we afscheid van onze eigen Wilco Kramer. Hij zal niet terugkeren als raadslid, maar gaat de komende periode wel onderdeel uitmaken van onze fractie in zijn rol als opvolgend raadslid. We zijn erg blij dat hij in ons midden blijft.

Daarnaast namen we afscheid van Arend Steenbergen. Na jarenlang hart en te ziel te hebben gegeven aan onze fractie, nam Arend het besluit om te stoppen. Zijn tomeloze inzet van de afgelopen jaren is niet voor niets geweest. Naast het behalen van een aantal prachtige politieke doelen, heeft het onze Majesteit de Koning behaagd Arend te eren met een lintje in de Orde Van Oranje Nassau. Daar mag Arend hartstikke trots op zijn. Wij zijn het in ieder geval ook!

We zullen Arend erg missen als lid van de fractie, maar gelukkig mogen we altijd een beroep doen op zijn kennis en kunde. En daar gaan we zeker gebruik van maken.

Namens de VVD Hoogeveen

Erica Blenkers