Mark Strolenberg geïnstalleerd in de Tweede Kamer!

Het Drentse VVD-lid Mark Strolenberg is afgelopen dinsdag geïnstalleerd als Tweede Kamerlid. Strolenberg voerde in maart als nummer 38 op de VVD kandidatenlijst, campagne met de slogan “Stem een liberale Drent in het Parlement”.
René Laan, voorzitter VVD Drenthe: “We zijn verheugd met Mark een directe vertegenwoordiging vanuit Drenthe in de Kamer te hebben en hebben er alle vertrouwen in dat hij zijn verkiezingsbeloften waar gaat maken. Uiteraard wensen we hem daar alle succes bij.”
Momenteel is Strolenberg nog voorzitter van de VVD-fractie in het Algemeen Bestuur van het waterschap Drents Overijsselse Delta en gemeenteraadslid in Hoogeveen. Landelijke bekendheid kreeg hij door Arjan Lubach in zijn programma Lubach op zondag vanwege zijn positie op de VVD-lijst als ‘eerste kandidaat-kamerlid met een achtergrond in digitalisering en ICT’. Lubach maakte zich openlijk zorgen over de beperkte ICT-kennis bij onze volksvertegenwoordigers.
Binnen de VVD komt er zetel in de Tweede Kamer vrij door het vertrek van Minister Tamara van Ark uit de Tweede Kamer.
Wij wensen Mark heel veel succes in Den Haag!!