Weblog Hennie Jager: Geen extra overbodige regels

Drank en drugs komen in iedere gemeente voor. Volgens een leefstijlonderzoek uit 2010 van de GGD Drenthe, is de jeugd in Hoogeveen de koploper in drankgebruik.

Drank en drugs komen in iedere gemeente voor. Volgens een leefstijlonderzoek uit 2010 van de GGD Drenthe,  is de jeugd in Hoogeveen de koploper in drankgebruik. Volgens de AD Misdaadmeter van 2009 komt daar het gebruik van drugs in Hoogeveen nog eens bij. Het eerste wat bij veel mensen opkomt is dat er dan maar nieuwe extra regels moeten komen om dit probleem aan te pakken. De VVD vindt dat niet nodig, er zijn immers al genoeg regels over dit onderwerp. We vinden we dat een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid daarin moet nemen en wij kiezen daarom voor meer bewustwording in plaats van meer regels. In horeca geldt een drankverbod voor kinderen onder de 18 jaar. Het is zelfs zeer ongezond en gevaarlijk om onder deze leeftijd alcohol of drugs te gebruiken.  Lees verder