VVD kandidaat raadslid Michel Nes draait dag mee op Dierenambulance: “Huisvesting is aanfluiting”

Hoogeveen - VVD kandidaat raadslid Michel Nes (nr. 9) heeft onlangs een werkbezoek gebracht aan Dierenambulance Hoogeveen. Hij liep een volledige dag mee met vrijwilligers Sabine Wanders en Raimond Huizing en kreeg zo een goed inzicht in zowel de werkzaamheden, maar ook problemen waar de medewerkers tegen aan lopen.

“Dit is het echte vrijwilligerswerk”, en “Deze mensen hebben echt hart voor de zaak”, zijn uitspraken van Nes die daarmee duidelijk maakt dat hij diep onder de indruk is. “Ondanks een enorm tekort aan vrijwilligers draaien deze mensen zonder morren dag én nachtdiensten. Bovendien zijn ze gehuisvest in een totaal ongeschikt pand aan de Brinkstraat. Het is te klein, dieren kunnen daar niet kort worden opgevangen, de ambulance heeft geen parkeerplek en zelfs de administratie kan er niet worden gedaan”, aldus Michel. Het kandidaats raadslid wil de vrijwilligers dan ook ondersteunen bij het vinden van een geschikte ruimte en de daarbij behorende vergunningen. “Geld is er wel, nu het pand nog, en als daarvoor de bestemming van het desbetreffende pand moet worden gewijzigd dan moet dat maar.

Tijdens zijn werkbezoek met Sabine Wanders en Raimond Huizing werd onder andere een rat uit een woning verwijderd, een weggelopen hond teruggebracht en liet Huizing zien dat hij voor een korte opvang een plek achter zijn huis aan het inrichten is. “Nu moet ieder dier direct naar het desbetreffende asiel gebracht worden, honden naar Beilen, ooievaars naar De Wijk en soms gaat het naar De Blesse in de polder of nog verder. Dat kost onnodig veel tijd, dus dat Pand moet er komen”.  Vrijwilligers kunnen zich volgens Nes altijd aanmelden, maar moeten er wel rekening mee houden dat het hard werken is soms en ook niet altijd even leuk. Zo moeten ook zwaar gewonde dieren worden opgehaald en geholpen. “Daarom heb ik zo’n bewondering voor deze vrijwilligers, zonder enige geldelijke vergoeding doen zij hun werk. Puur uit liefde voor het dier.” besluit Michel Nes.