Jan Broertjes is benoemd tot voorzitter van VVD Drenthe Centraal

Jan Broertjes is benoemd tot voorzitter van VVD Drenthe Centraal. Dat is de nieuw opgerichte afdeling van de VVD waarin de afdelingen uit Hoogeveen, De Wolden en Midden-Drenthe samen gaan.

Tijdens een algemene ledenvergadering in Green Planet in Pesse werd Jan Broertjes donderdagavond gekozen tot voorzitter. De sollicitatiecommissie bestaande uit Mirjam Pauwels (De Wolden), Mark Strolenberg (Hoogeveen), Heleen Jurgens (Midden Drenthe) adviseerde Broertjes, de VVD leden namen het advies over.

De sollicitatiecommissie liet tijdens de ledenvergadering weten dat ze unaniem Jan Broertjes voordragen als nieuwe voorzitter. Mark Strolenberg: "Jan Broertjes beschikt over ruime bestuurlijke en politieke ervaring en is in staat om 'boven de partijen te staan'. Daarmee is hij goed in staat om een nieuw netwerk te smeden van de drie huidige afdelingen Hoogeveen, De Wolden en Midden-Drenthe. Bovendien heeft hij in dit gebied en binnen de VVD een groot netwerk. Hij beschikt over een goed gevoel voor de regio. In het gesprek dat wij met hem hadden, heeft hij ook een heldere visie neergelegd over het functioneren van de nieuwe partijstructuur ("geen lokale vergadertijgers zijn") en de vernieuwing en verjonging opzoeken. We hebben ook gesproken over de taken en verantwoordelijkheden tussen het bestuur en de lokale (verkiezings)commissies. Hij gaf blijk van een realistische kijk op zijn rol daarin "vooral enthousiasmeren, organiseren en als bestuur niet met politieke inhoud bemoeien".

Jan Broertjes is oud-burgemeester van Vlagtwedde en Midden-Drenthe. Tegenwoordig is hij voorzitter van de Drentse Fiets4Daagse.