Verbindingsplein Juliana van Stolbergschool wordt werkelijkheid: “Wij gaan niet alleen ons best doen. Wij gaan het gewoon doen!”

Kandidaat Raadsleden Arend Steenbergen en Erica Blenkers van de Hoogeveense VVD brachten woensdagmorgen een bliksem werkbezoek aan de Juliana van Stolbergschool. Zij waren daar op uitnodiging van Nora en Dylan uit groep acht (11/12 jaar), die afgelopen jaar deelnamen aan de kindergemeenteraad.

© Kim Stellingwerf

Na een voorstelrondje presenteerden zij nogmaals het idee van een verbindingsplein en lieten een maquette zien. “Het is, zeg maar een plek waar iedereen uit de buurt samen dingen kan doen, spelletjes of zo”, vertelt Nora. “Ja, op een grasveld, en daar moeten dan bloembakken komen en twee picknicktafels dat mensen kunnen zitten praten en wij spelen” neemt Dylan het over. “Je vergeet het activiteitenbord! Want daar kan iedereen een papiertje ophangen als er, zeg maar, iets te doen is in de buurt.”

Het duo en de klas hebben overal aan gedacht, zelfs aan een felle lamp met een sensor; “Dan kunnen de buren de hangjongeren wegsturen”. En ook de opening speelt al in de gedachten; “Oh ja, kan de burgemeester dan komen? En de mascotte van Hi Hoogeveen?”

De kandidaats raadsleden beloven hun best te doen, maar worden aangespoord niet te beloven, maar te doen. Die toezegging komt! “Het hoeft niet zoveel te kosten, een paar tegels (die door ouders gelegd worden), twee picknicktafels die door leerlingen van het Alfa College gemaakt worden en een paar bloembakken”, aldus Arend Steenbergen. “Kunnen de mensen uit Hoogeveen ons niet helpen?”,komt het uit de klas. Sponsoren kunnen zich dus melden bij Nora en Dylan van groep acht of bij de Juliana van Stolbergschool zelf.