Anneke de Widt ontvangt hoge VVD-onderscheiding

© Xandro Media

Afgelopen week ontving Anneke de Widt tijdens een algemene ledenvergadering van de VVD in Pesse de mr. D.U. Stikkerplaquette. De mr. D.U. Stikkerplaquette, genoemd naar de eerste voorzitter van de VVD, is een bijzondere onderscheiding van het VVD hoofdbestuur. Deze plaquette is bedoeld voor personen die hun sporen hebben verdiend door hun inzet in het politieke bestuur.

Anneke de Widt zette zich de afgelopen veertig jaar op verschillende manieren in binnen de VVD en voor de samenleving.  Ze was onder andere actief in de gemeenteraad van Hoogeveen en ‘s Hertogenbosch, als Statenlid in Drenthe, trainer binnen de Haya van Somerenstichting en diverse bestuursfuncties binnen de Hoogeveense vrouwenraad en VVD bestuurdersvereniging.

VVD-fractievoorzitter Mark Strolenberg prees haar jaren lange inzet en tijd in verschillende gremia. Strolenberg: “Anneke viel in Hoogeveen en daarbuiten op, door haar kennis, duidelijke mening en liberale kijk op de wereld. In de gemeenteraad van Hoogeveen en Staten van Drenthe was ze een sterke debater. Onder alle omstandigheden bleef ze alle jaren loyaal en betrokken binnen de lokale, regionale en landelijke partijorganisatie. Anneke is ook iemand die graag zelf de handen uit de mouwen stak en graag bereid was nieuwe mensen te trainen”.